Blogger Templates

Friday 30 September 2011

Karangan Jenis Dialog


Azizi: Selamat sejahtera dan selamat datang ke sekolah ini, saudara Husin.

Husin: Selamat sejahtera. Terima kasih.

Azizi: Saya Azizi, setiausaha majalah bulanan sekolah ini. Saya ingin mengemukakan beberapa soalan kepada saudara.

Husin: Boleh, saya sedia menjawabnya.

Azizi: Mengapakah saudara bertukar ke sekolah ini?

Husin: Sebenarnya, saya mengikuti ayah dan keluarga saya. Ayah saya berkhidmat di Jabatan Bekalan Air di daerah ini.

Azizi: Oh, begitu! Apakah perbezaan jelas yang saudara lihat antara sekolah ini dengan sekolah saudara dahulu?

Husin: Banyak perbezaan yang dapat saya lihat. Antaranya termasuklah kawasan sekolah. Kawasan sekolah ini lebih bersih dan ceria. Bilangan muridnya pun lebih banyak.

Azizi: Seterusnya apakah perasaan saudara setelah tiga hari belajar di sini??

Husin: Walaupun baru tiga hari saya belajar di sini, saya berasa sungguh seronok kerana murid-murid di sini peramah dan berdisplin.

Azizi: Setakat ini sahaja soalan-soalan yang dapat saya kemukakan. Hasil temu ramah ini akan dimuatkan dalam majalah sekolah keluaran bulan hadapan. Saya ucapkan terima kasih atas kejasama saudara.
Husin: Terima kasih kembali.

Azizi: Salam perkenalan daripada saya.

Husin: Saya begitu juga.

No comments:

Post a Comment